Jdi na obsah Jdi na menu
 


Školní akce

Příspěvky

Krajské kolo chemické olympiády

4. 5. 2021

Do krajského kola chemické olympiády postoupili - Václav Vlažný, Leontýna Bambasová a Anežka Klenková. Nejlepšího výsledku dosáhl Václav Vlažný, který obsadil 35. místo z 54 účastníků.
Všem Vám za Vaše vynikající výsledky moc gratulujeme.

Mgr. Věra Burešová, Ph.D.

 

Webinář na téma „Volba povolání“

27. 4. 2021

Webinář na téma „Volba povolání“ dne 27.4. 2021
Většinu tohoto školního roku nemohla probíhat výuka věnovaná volbě povolání a světu práce. Velmi rádi jsme přijali nabídku Jihočeské hospodářské komory, se kterou již 3 roky spolupracujeme, zúčastnit se webináře rakouské firmy Engel strojírenská s.r.o., která sídlí v Kaplici.
Firma je rodinná, vznikla po roce 1945 v Rakousku a dnes má 9 závodů po celém světě. Závod v Kaplici se zabývá výrobou komponent do vstřikovacích strojů, které v dalších závodech zpracovávají plastový granulát. Vzniklé výrobky slouží různým odvětvím, vyrábějí se např. PET lahve, plastové obaly na potraviny, medicínské komponenty, např. zubní kartáčky pro firmu ORAL B, kryty chytrých telefonů, kbelíky, velké plastové kontejnery, jezírka, bazény, u nás především plasty pro automobilový průmysl.
Projekt JHK je zaměřen na poznávání jihočeských firem, které poptávají technické profese, nabízejí možnost studia, praxe a stáží. Cílem je poznání konkrétních provozů formou exkurze. V současné době toto není umožněno, částečně mohou tento úmysl zastoupit webináře.
My jsme nabídku přijali jako aktivitu předmětu Volba povolání, které se zúčastnili dobrovolně žáci 8. třídy a 9.B. Poznali jsme profese, o kterých slyšíme, ale jejich náplň a požadavky už známe méně. Uplatnění zde najdou svářeči, obráběči kovů, elektromechanici, programátoři CNC strojů, strojní zámečníci, lakýrníci, elektrokonstruktéři a několik dalších. Příležitosti jsou vhodné pro muže i ženy.

Na webináři vystoupili odborníci firmy, ale i její zaměstnanci. Chválili si přátelskou atmosféru a určitý pocit svobody v práci. Nejedná se o pásovou výrobu, což personál velmi oceňuje.

Mgr. Hana Faloutová

 

Člověk - projekt 5.B

26. 4. 2021

Téma „Já a moje tělo“ děti plně zaujalo, takže jsme s ním pracovali velmi intenzivně. Nejenom že děti znají a umějí pojmenovat části těla, ale v rámci hry jsme pronikli i „pod kůži“ – kostra, svaly, princip fungování dýchací a oběhové soustavy, nervový systém a zažívací soustava... 

Mgr. Lenka Vondrášková

kolaz-telo.jpg

 

Kelímková výzva v 5.A

26. 4. 2021

Dne 16.4.2021 si žáci 5.A při hodině tělocviku vyzkoušeli "kelímkovou výzvu".
Rozdělili jsme se na družstva, někteří výkony stopovali. Rozhýbali jsme se a ještě si to užili, jak je vidět na fotografiích.
 
třídní učitelka Mgr. Jana Palkosková

palweb.png

 

Seminární práce 3.B (březen 2021)

1. 4. 2021

V měsíci březnu žáci 3.B pracovali na další seminární práci z prvouky, tentokrát na téma „Vesmír“. Žáci měli zapojit svoji fantazii a ke zpracování použít libovolnou výtvarnou techniku. Inspiraci mohli hledat v učebnici, knihách nebo na internetu. Na to, jak se všem žákům práce povedla, se můžete podívat v přiložené fotogalerii. Touto cestou bych chtěla poděkovat nejen dětem za jejich dobře odvedenou práci, ale i rodičům za spolupráci.

Mgr. Hana Chovancová

9.jpg

 

Workshop Nezapomeneme

24. 3. 2021

V úterý 16. března se konal dobrovolný workshop určený žákům 8. a 9. tříd. Tento workshop s názvem Nezapomeneme se dotýkal tématu 2. světové války a konkrétně romského a židovského holocaustu a byl zaštiťován Romským a Židovským muzeem v Brně. Níže si můžete přečíst bezprostřední reakce dvou žákyň, které se workshopu aktivně zúčastnily:

Je mi smutno. Je mi smutno, protože mě dnešní workshop poučil o lidské nedokonalosti. Téma holocaust je pro nás všechny určitě velmi vážné a choulostivé téma. Je to černá a smutná historie, ale musíme si ji připomínat, aby se nic takového nemuselo opakovat. Workshop Nezapomeneme se týkal hlavně pocitů. Pocitů lidí žijících v té době, přeživších z koncentračních táborů, ale také pocitů našich. Jaké to v nás vyvolává emoce a otázky, na které nikdo nikdy nebude schopen odpovědět. Byl to silný zážitek a rozhodně nás to donutilo přemýšlet a ptát se. Myslím, že za všechny, co se zúčastnili, mohu říct, že to s námi doslova zahýbalo.

Zanechalo to ve mně opravdu silný dojem jakožto celek, ale nejvíc asi video, jež nám bylo puštěno nakonec. Možná, že to bylo skoro na konec akce až moc velká rána a nebyl čas ji vstřebat, snad bych pak při prostoru na naše připomínky vymyslela smysluplnější myšlenku. Jsem ráda, že něco jako takový workshop na tohle téma existuje, že můžeme přidat i svoje domněnky. Vážně mi otevřel oči, a vidím, že nesmyslná učiněná nenávist není záležitost minulosti, ale že je to problém i nyní a nejspíš byl úplně vždycky. Nikdy nepohrdnu žádnou informací, ale tímhle podáním je to úplně něco jiného.

Mgr. Michaela Hašová

 

5. ročník ekologické soutěže EKOMÁNIE

18. 3. 2021

aneta-sibrtova-ekomanie-1.jpgStřední škola rybářská a vodohospodářská Jakuba Krčína v Třeboni vyhlásila 5. ročník ekologické soutěže EKOMÁNIE pro žáky 8. a 9. tříd základních škol.

Zapojili se 8.A: Rozboudová Karolína, Síbrtová Aneta
9.A: Chovancová Aneta, Klenková Anežka, Frolík Jan, Topková Sára.
Do druhého kola postoupila Aneta Síbrtová. V důsledku nestandartní „covidové“ situace, musel průběh 2. kola ekologické soutěže probíhat mimořádně korespondenční cestou. Aneta Síbrtová obsadila krásné 12. místo.

Moc gratulujeme.
Jak vypadaly úkoly druhého kola? Žáci si měli prakticky vyzkoušet termickou paměť plastů, provést fotodokumentaci a stanovit závěr. Druhým úkolem bylo během vybraného týdne separovat v domácnosti jednotlivé druhy odpadů a následně toto vyhodnotit. S tím souvisel i třetí úkol, kdy měli porovnat aktuálně udávanou průměrnou docházkovou vzdálenost ke sběrnému místu se svojí skutečnou vzdáleností od barevných kontejnerů. A v poslední části se měli zamyslet se nad tím, jaké množství plastového odpadu vyprodukujeme a jak bychom mohli jeho množství snížit.

Mgr. Věra Burešová, Ph.D.

 

Seminární práce 2.B

9. 3. 2021

V době podzimní distanční výuky pracovali žáci 2.B na své první seminární práci z prvouky na téma: ZELENINA A JEJÍ DRUHY. Jakoukoli formou měli zpracovat rozdělení zeleniny do pěti hlavních skupin.

Cílem práce bylo procvičení a upevnění nového učiva. Úkolem práce bylo libovolnou výtvarnou formou zpracovat a třídit nově nabyté vědomosti. Práce žáky bavila a velice se jim povedla.

Mgr. Dana Vojtová

zelenina.png

 

Seminární práce 3.B

8. 3. 2021

Na podzim v době distanční výuky vypracovali žáci 3.B seminární práci z prvouky na téma „Dobré a špatné vlastnosti“. Jejich úkolem bylo namalovat podle vlastní fantazie dva skřítky. První skřítek měl mít dobré vlastnosti a druhý vlastnosti špatné. Každému skřítkovi měli vymyslet jméno a připsat k němu alespoň tři vlastnosti, které skřítka vystihují. V současné době děti pracují na nové seminární práci.

Mgr. Hana Chovancová

skritci.jpeg

 

Virtuální prohlídka Terezína

28. 2. 2021

Ačkoli současná doba exkurzím moc nepřeje, mohli se žáci 9. B v únoru zúčastnit hned dvou prohlídek Terezína. Nejprve virtuálně navštívili terezínskou Malou pevnost, v níž byli vězněni především čeští vlastenci zapojení do odboje proti Němcům. O čtrnáct dní později si prohlédli židovské ghetto, které se za 2. světové války stalo shromaždištěm pro Židy nejen z našeho území. Obě prohlídky nám zprostředkovaly pracovnice Památníku Terezín pomocí 3D skenů, dobových dokumentů a prezentací. Žáci během exkurze kladli zajímavé dotazy, které průvodkyně velmi potěšily, protože dokazovaly jejich zájem o téma.
Silným momentem bylo např. připomenutí osudu čtyřčlenné rodiny ševětínského lékaře Viktora Bayera, která kvůli židovskému původu zahynula v polském vyhlazovacím táboře v Lublinu. I když se prohlídka konala pouze virtuálně, odnesli si z ní žáci mnoho dojmů a pomohla jim lépe si představit podmínky života v Terezíně.

Mgr. Jana Chalupová

 

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

následující »