Výuka a zajímavé úlohy
Příspěvky
Slovník a překladač online
19. 7. 2014
Do OBLÍBENÝCH ODKAZŮ byl vložen Slovník a překladač online. Překladač on-line Slovníček.cz vznikl v roce 2010 jako pomůcka při překládání samostatných slovíček.
Od té doby si vybudoval solidní základnu uživatelů, kteří každodenně využívají jeho služeb.
Než začnete s překladačem pracovat, bylo by vhodné si přečíst JAK SPRÁVNĚ PŘEKLÁDAT. Přejeme hodně úspěchů při práci.
JSch
fyzika 9. třída
15. 10. 2013
Aplety: Stejnosměrný elektromotor a Generátor el. proudu
Primární galvanické články - video
vedení I v pevných látkách, kapalinách a plynech
Vedení elektrického proudu v plynech PPT
Vedení elektrického proudu v polovodičích , dioda, tranzistor
Zajímavosti: Spisovatel Matt Ridley na TEDGlobal 2010 ukazuje, jak se v průběhu dějin stalo motorem lidského pokroku setkávání a spojování myšlenek, v tvorbě myšlenkek nových. "Není důležité, jak chytří jsou jednotlivci," říká Ridley, "skutečně důležité je to, jak chytrý je společný mozek."
Pracovní listy Ikt.
4. 6. 2013
Pracovní listy - IKT 5.tř.
https://sites.google.com/site/informatika5tridy/calendar
www.zsdobrichovice.cz/ukoly/informatika/word.htm
https://sites.google.com/site/informatika5tridy/powerpoint
Ruce ve fyzice - 7.tř.
5. 3. 2013
Lidské ruce jsou nejdokonalejším nástrojem, kterým jsme od narození obdařeni. Bez nich bychom velmi těžko poznávali přírodu, experimentování by bylo velmi obtížné. Pokusíme se využít lidské ruce přímo jako pomůcky pro naše experimentování, indikování a měření.
Pokud chceme zkoumat teplotu pouhým dotykem, může se zdát tentýž předmět pro jednoho člověka teplý, pro druhého docela chladný. Je to dáno tím, že každý máme jinou teplotu našich rukou. A právě toto bylo cílem našeho měření. V první fázi jsme provedli předpověď měření a pak následovalo měření skutečné. Naměřené hodnoty sledujte na grafu:
měření s teploměrem VERNIER
3. 3. 2013
Při fyzice v osmé třídě žáci pozorovali měření pomocí digitálního teploměru Vernier, který se přes USB zapojí do počítače. (Teploměr nám na požádání zapůjčil Edufor s. r. o.) Projekce obrazu přes dataprojektor umožnila perfektní sledování experimentu. Šlo o to, aby se žáci na vlastní oči přesvědčili o tom, že když dochází ke změně skupenství, teplota se nemění.
Platí: Lt = m . lt [ kJ ]
Lt = skupenské teplo tání, které přijal sníh, aby roztál na vodu.
lt = měrné skupenské teplo tání - pro vodu je rovno 334 kJ/kg. (každá látka potřebuje jiné množství tepla, aby roztála) m = hmotnost sněhu
Postup: Do kádinky jsme dali sníh, který měl po změření teplotu 0°C
Sníh postupně tál, přijímal teplo od okolí, ale teplota směsi byla pořád 0°C, dokud neroztál poslední zbytek sněhu. Sníh přijal skupenské teplo tání (Lt), aby změnil skupenství na kapalné.
JSch
Praktické činnosti 6.tř.
1. 2. 2013
V příloze naleznete text, který si uložíte do počítače a upravíte. Nápovědu pro úpravu textu naleznete po otevření: Stavba dřeva - vzor